2008-12-21

Aristocracy is Too Hard

"Otomobil kullanmayı bilmediğim için gittiğimiz ülkelerde otostop
çekerdim.
türkiye’de de devam ettim. ancak italyan sanatçı pipa bacca’nın
otostop
yolculuğunda öldürülmesi beni korkuttu. artık asla
yapmam(*)"

Farkindalik guzel bir sey. Ne oldugunun yada olmadiginin farkinda olmak. Icsel bi seydir kanimca bu. Kendini ifade edebilmek de guzel bir sey. Dusuncelerini aktarmaya calismak, ne hissettigini baskalarina hissettirmek de bu ifade yeteneginin yansimasi sanki. Farkinda olup kendini ifade edebilmek de ayri bi meziyet.

Bir de surekli "ben, boyleyim. aslinda ben suyum. aslinda ben bunu hic sevmem...." tarzi 7/24 kendini anlatma istegi duyan farkindaligin f'sini duymamis sevgili homo sapiensler vardir. Mesela Turk medyasinin yarattigi celebrity'lerinin bir kismi boyledir. Ama aristokrasinin pacalarindan aktigi kismi. Sevgili Pelin Batu da bunlardan birisidir yillardir. Merak ettim kimdir Pelin Batu diye. Ve bu link cikti karsima. A-a-a! Pelin Batu, Ankara dogumluymus. Sasirdim. Londra diye dusunmustum hep. Ilk sinema deneyimini Ferzan Ozpetek'in Harem Suaresinde yapmis. Inanmiyoruuum! Nasi olur? Fellini filmlerinde beyazperdeye adimini atmamismiydi? Bogazici Tarih mezunu mu? Yok artik, Oxford'dan PhD almamismiydi? Coenteresan.

Dear Pelin Batu,
Ne egitimi aldiginiz, dunyanin hangi sehirlerinde yasadiginiz (ki babasi buyukelci olan birisi icin cok degisik olmasa gerek) ve Istanbul'a tatil icin gelip cok sevip yerlesmeye karar verdiginiz, okudugunuz kitaplarin hicbirzaman bestseller olmayisi (agir edebiyat kimsenin harci deildir di mi), ictiginiz saraplarin en az 1000 yillik olusu, izlediginiz filmlerin ve oynadiginiz filmlerin san'attan yikiliyo ('O simdi asker' mesela) olusunu inanin kimse artik bilmek istemiyor. Yillardir uzatilan her mikrofona bunlari anlatiyo olmaniz artik fenalik getirdi. Lutfen ama lutfen bizlere-sizin deyiminizle 'sokaktaki insan'a-bir iyilik yapin ve artik kendinizi anlatip durmayin. Biktik, sizin baska dunyadan (!) oldugunuzu ustune basa basa her programda anlatmanizdan. Yeter artik. Ne kadar entel oldugunuzu bilmeyen kalmadi.

Yours Sincerely.

DJ


(*) Pelin Batu'nun, Pippa Bacca olayina 'verilmis sadakam varmis' yaklasimi.


7 comments:

si-men said...

hahah bakıyorum gıcık olmuşsun kendisine, bir güzel dolmuşsun biriktirmişsin pelin batuya karşı. oldum olası hoşlanmam kendisinden. +1

deviantjesus said...

sussa, surekli kendinden bahsetmese belki cekilebilir olacak. ayrica fotosunu gormeye dayanamadim kaldirdim simdi:D

si-men said...

fark ediverdim, söylemesen göremeyecektim. bu saatte ayakta birilerine rastlamak ne de hoş :)

deviantjesus said...

soylemesem de gorurdunuz si-men hanim estag.:) o derece sinirim kendisine, o bakimdan belirtme ihtiyaci duydum. insomnia+vampirlige ovgu diyelim o zaman, konu saatten acilmisken ;)

si-men said...

blogların sohbet amaçlı kullanılmasından hoşlanmıyorum, rica ederim bir mail gönderiver, olmaz mı? :)

aysikukedisi said...

senin yazman daha hoş oldu şimdi bunu,güzel,başarılı,zeki bla bla-insert süper bişiler- bi'hemcinsini eleştirince kadın milleti kıskançlıkla itham ediliyor bazı kendini bilmez erkekler tarafından hihi.(o yazdıklarımdan bu kadın sadece güzeli hakediyor hadi bays)

pınar said...

ahahaha, gerçekten güldüm buna. :) ben de aynı şeyleri düşünüyorum ne zaman izlesem kendisini. sevmediğimden de değil, sevdiğimden de. sadece "tamam sus" diyesim geliyor muntazaman.