2009-04-26

Tarihin Arka Odasi


TV izlerken rasgele denilebilecek bir eforla tanistim kendileriyle (bildigin zaping yani). Tarih gibi nispeten geneli bayabilecek bir ozneyi ne kadar isin ozunde tutabileceklerdi merak ediyordum. Ilk izledigim zamanlar-Pelin Batu'ya ragmen-gayet izlenebilir gelmisti, kimilerince bayik denilen tarihi izlettirdikleri kanisina kapilmistim. Ama dunku program sonrasi sayin Murat Bardakci'nin izlenilebilirligi nasil azaltirim diye detayli calisma yaptigini anlamis bulundum. Onceleri canli yayindan oturu zannettigim davranislari megersem gittikce her programin vazgecilmez bir uyesi olmus da haberim yokmus. Saygi sinirlari disinda soz kesmeleri, birisi konusurken gelen maili cart diye okumaya baslamasi, mail hakkinda konusulup fikir beyan edilince de"vay efendim bizim konumuz x'ti y'ye nasi geldik" diye Erhan Afyoncu ve/veya Pelin Batu'yu suclamaya calismasi, karsisindakinin dusuncelerine saygi konusunda problemler yasamasi bunlardan birkaci. Demem o ki sayin Bardakci, belki ulkede sizden iyisi yok, mukemmel arastirip bi de ustune mukemmel yazar-cizer-boyarsiniz. Eyvallah. Ama bunlari bu kadar iyi biliyo/yaziyo/arastiriyo olmaniz, karsinizdakini-Pelin Batu bile olsa ki kendisini allaha havale ettim zamaninda-asagilamak hakki kazandirmaz kanimca. Her programin ardindan digerlerine ve izleyicilere verdiginiz ayarlar sonunda "tarih"in sizi animsayacagini dusunuyosaniz yaniliyosunuz ve akabinde size bunu (*) oneriyorum itinayla. vatevır.


(*) SEV 101: Introduction to Seviye by Ilber Oltayli

0 comments: