2009-03-22

Wristcutters: A Love Story


Her defasinda hakkinda yazmayi, oraya buraya not dusup, bi turlu basaramamistim. Belki birden fazla izlemem gerekiyor diye dusunmuslugumde var hani ki izledimde birden fazla. Ama yazamiyordum iste. Ne zaman niyetlensem, bilgisayar ekranina bakan ben ve hafif hafif mal mal siritan ben'i buluyodum aniden. Neyse...:)

Inanilmaz sevimli bir film, oncelikle. Intihar gibi insanda urperti uyandiran bir kavrami, masala donusturmeyi basarmis yonetmen, tebrikler! Filmin acilis sahnesi cok enteresan; bir arkadas resmen bok goturen evi/odayi temizlemeye basliyor yavas yavas, Tom Waits'in mukemmel isi Dead and Lovely esliginde. Temizligin sonunda filmin adina yakisan ritueli (spoiler ehe:)) gerceklestirip yere kapaklandiginda kosede temizleyemedigi bir topak pislik goruyor (cok sevdim sahneyi) ve asil film (masal mi desem) basliyor. Devaminda ise bizleri Eugene adli sinema tarihinin en keyifli karakterlerinden birisi, Gogol Bordello'nun eglenceli sarkilari, Tom Waits'in karizmasi, karadelikler, ucundan guzel bir yol hikayesi bekliyor. Guzel bir film! ama ne zaman izlesem su sorunun cevabini bir turlu bulamiyorum: peki, orada (a'raf sanirim) intihar edenler nereye gidiyo yada onlara n'oluyo?:)

0 comments: