2008-10-28

Yalniz ve Guzel Ulkem'e


Sonunda Uc Maymun gosterime girdi. Yalniz ve Guzel Ulkem'in insanlari Saw5 icin kuyruk olusturmusken sinema onunde, biletimi alip salona gitmem saniyeler surmedi. Filmden ufak ufak notlar ve dusuncelerim:

Nuri Bilge Ceylan, yine muhtesem bir is cikarmis. Onceleri diger nbc filmlerinde eksik oldugunu dusundugum "oyuncu performansi" bu filmde gayet tatmin edici. Nesi vardi ulan eski filmlerin, islenen siradan konu, adi sani duyulmamis siradan insanlar oynardi iste nolsun diyo olabilirsiniz su an. Evet, siradan konular. Ama siradan konularin islenis bicimi, ekrana yansimasinda olay. Benim beklentim de normal bir oyuncunun o siradan karakterlerdeki performansiydi ki bu filmde ziyadesiyle gordum bunu:)


Tarkovsky'vari uzun cekimlerden biraz vazgecilmis, belki konunun isleyisi bakimindan oyle gerekti bilemiyorum. Daha cok yakin plan ve (nispeten) sabit kamera...Herbiri inanilmaz guzellikte, fotograf sergisinden yada kartpostal albumunden alinma kareler... Yine muzik yok, tabi calan telefon melodisi disinda:) (izlemeyenler icin melodinin ne oldugunu soylemiyorum ayrica o model telefonlarin melodiyle calip calmadigi konusunda suphelerim var) Goruntu yonetmeni arkadasla tanismak istiyorum, abi nasi yani? nasi yapiosun bi anlat hele demek istiyorum kendisine. Bu yilin tartismasiz en iyilerinden film. Hatice Aslan, Rifat Sungur ve Yavuz Bingol'un oyunculuklari cok gercekci. Ozellikle Yavuz Bingol'un oyunculugu asmis duzeyde. Tebrik ediyoruz, ve kendisini sacma sapan TV dizilerinden cok boylesi oyunculuk sergileyebilecegi filmlerde gormek istiyoruz.

2 comments:

aysikukedisi said...

aa gitmişsin bile,ben de sana gidelim mi dicektim:S

deviantjesus said...

olsun bi daa giderim :) olmadi sevgili nurgulcugumun filmine gideriz, vicdana:D