2008-06-02

Herr Raif


Aylardir, bir kac cumle yazmaliydim. Taslaklarda kalmamaliydi hicbirsey.

Kitabi bitirince, basimi yastiga koyup uzun bir muddet tavana bakmistim. Aklim duruydu. Dusunceler yoktu. Sadece, kesik kesik kareler. Donuk bir ruh hali... Hakkinda konusmak isteyip, deliler gibi susmak... Nasil yanilerin isgal ettigi havayi teneffus etmek... Bir kere daha okumaya can atmak, ama atese dokunmus hissine kapilmak, tekrar okuma cesaretini kaybetmek...


Akabinde her sabah, mavi kapagina bakip, ismini defalarca okumak : Kurk Mantolu Madonna.

Evet, bu kitabi okuyarak atese dokundum. Yakti. Canimi acitti. Her defasinda yutkundukca gitmeyecek, oksurdukce cikmayacak bir yumruyu yerlestirdi bogazima. Huzur condomu takip, ruhuma tecavuz etti. Insanin kendisini ozdeslestirmek icin can attigi ve bir o kadar korktugu karakter(ler) girdi hayatima... Raif Efendi yada Herr Raif...

Tukenmez kalem derler ya. Bu kitap da benim icin "tukenmez bir kitap" artik.


Beni tekrar "inanmaya" inandirdigin icin, tesekkurler Kurk Mantolu Madonna, tesekkurler Sabahattin Ali-ruhun sad olsun.


Dunyanin bir kosesinde benim de bir "Maria Puder"im var. Inaniyorum.

3 comments:

aysikukedisi said...

......
Maria Puder merdiven basamaklarından atladı,sonra bana eğilerek,yavaş bir sesle,fakat tane tane;
"Şimdi ben gidiyorum.Fakat ne zaman çağırırsan gelirim.."dedi
Evvela ne demek istediğini anlamadım.O da bir an durdu ve ilave etti;
"Nereye çağırırsan gelirim!"
......

si-men said...

bugün danimarkadan gelen bir arkadaşımın evine gittim, salon masasında kitaplar üstüste yığılıydı, okumam gerekenler dedi, bunların bazıları okunmuştu. mesnevi şerif ile olasılıksız üstüste duruyordu, dejavu dedim saçma sapan, noldu dedi. Bu kitapları aynı sırayla gördüm ben dedim, düşündüm. Sabahtan beri blogunu arıyordum, buldum.

deviantjesus said...

@si-men,
ya cok kotuyum belirtmiyorum postlarda ama googleimages'den araklama fotolarin cogu uzgunum sana gereksiz dejavu yarattigim icin:(